Hemen zaude: Hasiera Albisteak Bosteko 2020 erakusketa koordinatua Zelaieta zentrora iritsi da urriaren 27tik azaroaren 14ra arte.

Bosteko 2020 erakusketa koordinatua Zelaieta zentrora iritsi da urriaren 27tik azaroaren 14ra arte.

2020/10/30
"Begirada dibergenteak: Shakkei ukitu bat" izenburupean, Bosteko 2020 erakusketak Javier Landeras (argazkia), Laura San Juan (pintura) eta Mikel Lertxundiren (eskultura) lanak biltzen ditu. Leioa, Basauri, Amorebieta-Etxano, Arrigorriaga eta Getxoko udalek antolatuta eta Bizkaiko Foru Aldundiaren laguntzarekin, Bosteko 2020 irailean inauguratu zen Getxon, eta Basaurin erakusketa egin ondoren, urriaren 27tik aurrera Amorebieta-Etxanoko Zelaieta zentroko Erakusketa Gelara iritsi da. ** Bisita gidatuak. Erakusketaren hainbat alderditan sakontzeko bi bisita gidatu eskainiko ditu komisarioak. Bisitak asteartean, azaroak 10, izango dira, 11: 00etan euskaraz eta 18: 00etan gaztelaniaz. Bisitetarako lekua mugatua da eta, horregatik, aurrez izena eman behar da Zelaietan (946300650).

Sortzaile bakoitzaren aldetik ikuspegi dibergente batetik, shakkei kontzeptu japoniarraren inguruko berrirakurketa bat sortzen da, lorategi baten existentziarako bertan kokatzeko ezinbesteko baldintza bezala ulertuta. Era berean, japonierazko izen hau, mailegatutako paisaia bezala ulertzen da, non lorategi txikiak proiektatzen diren, lorategiaren espazio hutsera mugatzen diren funtzioak integratzea ahalbidetzen dutenak, mugakide diren elementuak hartuz, tenpluak eta inguruko naturaren beste ezaugarri batzuk bezala.

Aukeratutako obrei dagokienez, Javier Landerasen (Bilbo, 1965) argazkietatik abiatuta, japoniar lorategien argazki ezberdinak erakusten dira, Shironi Hana (2008) eta Kyoto Rikyu (2008-2012) serieak kasu. Laura San Juanen kasuan (Donostia, 1963), naturarekin zerikusia duten proposamenak aurkitzen ditugu. Bertan, gutxieneko egiturak eta pintzelkada txikiak lantzen dira, sumi-e pinturarekin lotutako fabrika- eta teknika-jarduera batekin, eta horrek aukera ematen dio bere proposamenei zen estetikaren eta pentsamenduaren intentzionalitate aseptikoa adierazteko. Azkenik, Mikel Lertxundiren (Berriatua, 1951) piezak daude, ekialdeko kulturatik urrunago daudenak, baina, era berean, estetika horretara hurbiltzea lortzen dutenak, baldintza formalaren eta erakutsitako materialen antolamenduaren bidez, harrian, egurrean eta burdinan oinarrituta, eta horrek japoniar lorategietan erabiltzen diren material eraikitzaile eta osagarrietako batzuen inguruko simulazio-jokoa errazten du.

Shakkei kontzeptuak, ondoren lorategi bat diseinatzeko espazio zehatz baten mugaketa aipatzen du. Era berean, proiektu hau aurkezten da sorkuntza-lanen multzoa Bosteko bost zentro antolatzaileetako bakoitzaren espazio fisikora mugatzen delako, eta piezak espazio jakin batera artikulatzen dira, ikusmenaren eta gogoetaren arteko erlazioan funtziona dezaten eta, aldi berean, ikuslea lorategi japoniar baten simulazioa laztantzen duen espazio batera eraman ahal izateko. Horretarako, Javier Landerasen argazkiaren berehalakotasunera eta gidaritzara jotzen da, Japoniako lorategi nagusietan oinarrituta; Laura San Juanen konfigurazio mugatu eta espontaneoei buruzko irudikapen botaniko eta abstraktuetara; eta Mikel Lertxundiren pieza plastikoek argazki-irudiekin eta horien konposizio-funtsarekin nahiz erakusketan azaldutako pintura-xedapenekin duten harreman bisual eta mentala eraikitzera.